diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Chiliost gratinerad kycklingfärs i spetskål

Kategori: Mat och recept

Har faktiskt aldrig använt mig av kycklingfärs så idag tyckte jag att det var dags att testa
Det blev chiliost gratinerad kycklingfärs i spetskål.
 
 
 
Chiliost gratinerad kycklingfärs i spetskål 2st
225 grader
4 hela spetskålsblad
250g kycklingfärs
0,5 st gul lök
1 vitlöksklyfta
1 tsk sesamolja
0,5 dl smetana
2 dl Boxholms chiliost
Smör till stekning
Olja
Cayenne peppar
Salt
peppar
 
Gör så här
Sätt ugnen på 225 grader
Hacka löken, riv osten grovt.
Smält rejält med smör i en stekpanna och fräs löken
I med kycklingfärsen och bryn den
Pressa i en vitlöksklyfta
Krydda med cayennepeppar och vitpeppar
Häll i smetanan
Salta
Ta försiktigt av 4 st hela blad från spetskålen lägg ihop två stycken så att de formar en skål.
Pensla dem med olja
Fördela fyllningen i bladen och strö över den rivna chiliosten
Gratinera i ugnen ca 8-10 min
 
 
 
 

Kommentarer

  • Annelie säger:

    Låter helt ljuvligt! Imorgon är det detta som blir till middag!

    2013-05-10 | 15:34:38

Kommentera inlägget här: