diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

De säger att LCHF är extremt

Kategori: Allmänt

 
Att skära upp buken och koppla bort lite magsäck och tolvfingertarm och dra magsäcken till tunntarmen på typ 2or anser jag mer extremt än att bli frisk genom äta naturlig mat.
Nu vill de alltså inte längre att detta ska ses som en sista utväg utan tidigare betraktas som en behandlingsalternativ det ska dessutom vara kostnadseffektivit.
Har de ens rekommenderat patienterna att testa LCHF?
 Jag märker att jag blir riktigt arg när jag skriver så jag väljer att avsluta här för att inte riskera att bli censurerad eller påhoppad för att anses ha en liten för hård ton eller något liknande hihi
Men att det är sinnesjukt är det minsta jag kan säga.

Kommentarer

  • Bertil Lind säger:

    Jag förstår att du blir förbannad :-(
    … och jag har skrivit flera gånger påmin blogg om hur gb-kirurgerna gör allt för att blunda för effekterna av lågkolhydratkost och i stället försöker se blodsockersänkningen som ett mirakel.

    I det här fallet finns det en skillnad, som jag iofs inte tycker är till det bättre. I undersökningen har möjlighet att mäta effekten BÅDE i det opererade tarmsystemet OCH, via den inopererade sonden i magen, i tarmsystemet som det var före operationen. Man kan alltså simulera ett o-opererat tarmsystem i patienten.
    Det man fann var att insulinhalterna steg fem gånger så mycket i det opererade tarmsystem, vilket naturligtvis får effekt på blodsockret. Det verkar som om insulinutsöndringen hämmas av magsäcken och därigenom ökar risken för högt blodsocker.
    I min värld är för mycket insulin en lika stor bov som ett för högt blodsocker. Hormonet insulinet påverkar många funktioner i kroppen, bl.a. stänger det av fettförbränningen vilket borde motverka syftet med operationen men eftersom patienten ändå svälter spelar detta kanske inte så stor roll.

    Men som du är inne på, det bästa måste väl ändå vara att försöka hålla nere det som höjer blodsockret. Att avstå kolhydraterna, dvs käka lchf ;-)

    Svar: Ja precis för mycket insulin är inte heller braHa det fint
    // Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-05-08 | 23:07:09
    Bloggadress: http://bertillind.wordpress.com
  • Filippa säger:

    Ja, man blir så j-a trött när man läser sån här gbp-propaganda...
    Men jag håller med om att lchf är extremt. Extremt bra!

    Svar: Hahaha ja eller hur extremt bra :)
    diabetestypettlchf

    2013-05-09 | 00:04:41
  • Bengt Nilsson säger:

    Undrar om denna typ av diabetes blir hjälp av LCHF?
    http://diabetesportalen.se/min-historia/typ-2-visade-sig-vara-lada/

    Svar: Det tror jag absolut att de skulle! Jag läste även om en tjej som hade diabetes typen MODY som hade blivit hjälpt av LCHF och jag skrev en gång ett inlägg i att jag tänker att man kan förlänga förloppet tills insulinproducerande celler "total dör" om man börjar med LCHF/ lågkolhydratkost från det att man insjuknar. Detta borde även gälla den typ som du beskriver. Men även att det självklart blir lättare att kontroller blodsockret och man får mer livskvalitet!http://diabetestypettlchf.blogg.se/2013/february/livsuppehallande-atgarder-pa-celler.html
    Ha det fint
    // Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-05-10 | 08:20:28

Kommentera inlägget här: