diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Helgen

Kategori: Allmänt

Hej på er!
I helgen var jag och sambon i Stockholm. Först blev det Moderna museet och en häftig  utställning med Hilma af klint.
Därefter  vallfärdade jag till LCHF-klubben i Sturegallerian.
Vi slog oss ner på en av alla härliga uteserveringar och jag firade vallfärden med ett glas rött och att krama påsen hårt :)
Jag köpte den omtalade stevia sötade nutellan från Cavalier. Jag vore tacksam om någon kommer hit och gömmer den. Så  hemskt god att jag tappar kontrollen. Under hela min LCHF tid har jag enbart hållt mig till lite då det gäller LCHF vänliga bakverk/godsaker det har liksom räckt med en bit osv tillskillnad från då jag inte åt LCHF och inte hade något stopp. Men denna nutlla går inte att sluta äta om du väl börjat. Jag kan alltså både rekommendera och avråda  er att testa om ni inte redan gjort det. ;)
Jag köpte även Sweet drops berry från Sweet leaf som jag hunnit testa med vispad grädde och lite riven sockerfri choklad. Tyvärr råkade jag ta för många droppar så det blev fruktansvärt sött. Mådde nästan illa.
Jag testade dagen efter att blanda bara någon droppe i turkiska yoghurten till frukost och då var det jätte gott! Men som sagt försiktigt med doseringen!
 
Tillbaks i Stockholm;
Vi mötte upp ett annat par som vi känner och åt en god middag tillsammans. Jag åt Grillad röding med säsongens grönsaker och dillaioli. Väldigt gott!
Därefter var det dags för Bon Jovi! jag fick biljetter när jag fyllde år i julas och nu var det alltså äntligen dags.
 
Hemma i Kristinehamn igen har vi firat min äldsta son som fyllt 11år! Han blev glad för fotbollsläger, pengar, kläder  och presentkort på Intersport! Som han själv sa har han ju faktiskt växt ifrån leksaker och sånt.
Gud vad tiden går fort
 

Kommentarer

  • Sweeet säger:

    Beställ sweet drops här! 3.95dollar st och bara 4 dollar frakt till sverige!
    http://www.iherb.com/Now-Foods-Better-Stevia-Liquid-Sweetener-French-Vanilla-2-fl-oz-60-ml/16558 och med denna rabattkod GWH450, får du upp till 10dollar rabatt på ditt första köp!

    2013-11-04 | 23:06:35

Kommentera inlägget här: