diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Tankar

Kategori: diabetes

Idag fick jag syn på denna film och blev ganska berörd. Den är väldigt dyster men ändå väldigt bra för den visar att trots att det i andras ögon och att man själv ibland låtsas utåt att diabetesen inte är något bekymmer så är  diabetes en mycket allvarlig sjukdom som inte är så rolig att dela vardag med. Men filmen ger inte värst mycket hopp för en diabetiker som ser den, tvärtemot skulle jag bli väldigt ledsen om jag såg den och inte redan hittat LCHF.  Jag är övertygad om att LCHF som behandlingsmetod skulle ge otroligt färre komplikationer och tunga ryggsäckar att bära.
 
Precis som ni ser på filmen växer Mias ryggsäck/börda och det var vad den gjorde för mig med. Min diabetes var från början inte ett lika stort problem, självklart är det en omställning och chock vid insjuknandet men bördan och den tunga ryggsäcken har succesivt ökat och ökat.
Men de flesta av er  som läser min blogg vet ju att tack vare LCHF, bär jag inte längre en sådan tung ryggsäck utan bär numera en betydligt mindre modell  för trots att LCHF förändrat mitt liv oerhört mycket finns ju ändå min sjukdom kvar men jag kan numera symbolisera bördan med en sån där ful liten magväska ni vet :)
 Och ni vet att jag är ganska upprörd över att inte LCHF är mer accepterat som behandlingsmetod för typ 1or utan att vi snarare skräms och avråds från sjukvården och att vi i många fall mår dåligt och kämpar mer än vad som behövs.
 
 
Andra tankar som kommer upp är att jag funderar över varför Sverige är ett av de länder med högst antal insjuknande  i typ 1 diabetes.?
 
Jag tycker att filmens syfte är bra, den vill väcka uppmärksamhet och att det ska tas till drastiska åtgärder för att lösa diabetesgåtan och det tycker jag vore toppen och mycket intressant om man äntligen kunde förstå VARFÖR? man drabbas. 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Hej,

    Har inte sett filmen men ska göra det. Det är ganska tragiskt tycker jag att LCHF inte tas upp som ett alternativ för diabetiker så kan man välja själva. Men som jag skrivit tidigare tror jag mkt handlar om ett maktspel där insulin- och spruttillverkare osv går hand i hand m Livsmedelsverket o de flesta forskare på området. I boken Matrevolutionen tas t ex upp att mycket forskning vilar på falska grunder, man har plockat ut vissa saker ur sitt sammanhang osv. Forskare får pengar från olika finansiärer o de fflesta har inte råd att gå emot det som är tidigare framforskat, även om man kanske vet att det är fel. Då kan det vara slut med anslag. Funderat över vad Diabetesförbundet tänker om det här? Man behöver ju inte vara rymdforskare för att begripa att diabetiker inte ska äta sånt m mkt kh i....

    Jag hoppas verkligen att det blir ändring på detta. Det känns som att det vänder lite iaf, men det är ett stort skepp att navigera o långsamt går det!

    2013-05-30 | 23:47:45

Kommentera inlägget här: