diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Magsjuka

Kategori: Allmänt

I fredags fick jag magsjukan och var  helt utslagen. Diabetes och magsjuka är ingen bra kombo det krävs fortfarande stenkoll och kontroll på sitt blodsocker för att det inte ska bli livsfarligt. Som jag sagt tidigare kan man  inte ta semester eller vila från sin Diabetes, inte ens om man är deckad i magsjuka. Jag har inte ätit/druckit rent socker på 
nästan ett år, utan har kunnat häva de få låga värdena ändå. Men natten till lör fick jag dricka coca cola för att hålla uppe blodsockret som vägrade att stiga. Jag är tacksam att jag inte hade snabbinsulin i kroppen utan bara långtidsverkande.! Dagen efter hade jag istället högt blodsocker, usch vidriga sjukdom och hemska coca cola... Det tog ett tag att piggna till och få kontroll på mitt socker igen, men nu är jag på fötter igen! 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Usch för magsjuka men skönt att du mår bättre igen!
    Jag har inte haft magsjuka sen jag fick diabetes så jag har ingen aning om hur jobbigt det kan vara... Är nyfiken på hur du tror det skulle ha påverkat dig om du haft snabbinsulin i kroppen?

    Svar: Då hade det vart troligtvis vart ännu svårare att få upp det låga blodsockret. Är svårt o få upp blodsockret om det är lågt när man inte kan behålla maten :(
    diabetestypettlchf

    2013-11-06 | 23:01:18
  • Pauline säger:

    Hur brukar du häva lågt blodsocker när du äter LCHF? Jag har typ 1 diabetes och har precis börjat med LCHF. Känns så trist att trycka i sig 3-4 druvsocker när man blir låg :(

    Svar: Hej! Se kommentar i inlägg film tårar o skitsjukdom!
    diabetestypettlchf

    2013-11-07 | 13:06:57
    Bloggadress: http://bloggar.nwt.se/pauline

Kommentera inlägget här: