diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Nötter, mandlar och vackra ting

Kategori: Mat och recept

 
Dessa mini auberginer hittade jag på Netto igår. Visst är dom otroligt vackra! Jag har aldrig sett sådana förut.
På Netto finns även andra bra saker. Jag brukar köpa dessa otroligt goda rostade hasselnötterna. 8g kolh/100g Kanske lite mycket, men perfekta att äta vid lite lägre blodsocker eller istället för lördagsgodis ;) De passar även väldigt bra att göra egen sockerfri nutella av.
 
 
 
Igår köpte jag även en stor påse mandlar de innehöll endast 4,5 kolh/100g !!!!
 
Blir nog att testa göra eget mandelsmör. Jag har en liten kille här hemma som är galen i mandelsmör.
Härom dagen ropade  från köket;
-Kom och ta mandelsmöret ifrån mig, jag käkar och käkar du får köpa ny!
Det roligaste var att han smög och plockade fram allt tyst, jag märkte inget, men att han senare avslöjade sig själv hihi.
Jag gillar också mandelsmör, men inte att äta direkt ur burken. Jag  tycker det är gott med hallon eller andra
 bär tex krusbär och yoghurt/smetana/ grädde/keso.
Eller som på bilden nedan; Hallon och smetana i avokado, toppat med mandelsmör mmm.

 


 

Kommentarer

  • Göran säger:

    De rostade hasselnötterna är tusan så mycket bättre att käka när man är sugen på nåt än godis. Jag älskar hasselnötter.

    2013-09-11 | 22:40:17
    Bloggadress: http://www.mondoblog.se/diabetesbloggen/
  • Ulrika säger:

    Vi köpte en mixer/matberedare från Bosch som jag använder till typ allt numera, mandelmjölk/smör, smoothies, river grönsaker, gör mandelmjöl m.m. m.m. m.m. Aj löööv ittt!

    2013-09-17 | 20:53:42

Kommentera inlägget här: