diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Varför diabetes typ 1

Kategori: diabetes

Tycker alltid det är intressant att höra nya teorier om varför man insjuknar i diabetes typ 1. Jag hoppas att man en dag med säkerhet kan svara på frågan om varför och därigenom kan förhindra att barn insjuknar och vuxna också förstås. Men jag lider verkligen och det gör ont i hela mig då jag hör om eller ser ett barn som insjuknat.
Jag sympatiserar även  mycket med föräldrarna till barnen och kan förstå vad jobbigt det måste vara med den ständiga oron och kollen just på mindre barn . Usch skitsjukdom! Ge dig inte på barn....
 
Härom veckan läste jag att barn som kommer till världen genom kejsarsnitt oftare drabbas av allergier och andra autoimmuna sjukdomar som diabetes orsaken kan vara att de har en magrare bakterieflora i tarmen.
Jag läste även det här för några veckor sedan. En teori som jag visserligen hört om tidigare men som kom upp på tapeten igen efter en stor amerikansk undersökning. De tror att spädbarn som får fast föda tidigare än fyra månadersålder eller senare än sex månader löper större risk att insjukna i typ 1 diabetes.
 
Igår kunde man läsa om en ny teori;  att låga halter av fosfolipider i blodet ökar risken att tidigt  insjukna i diabetes typ 1. Spännande tycker jag.
 

Kommentarer

  • dufva säger:

    Jag tror det kommer att visa sig att grundorsaken är spannmål och i synnerhet de nya högavkastande sorterna av vete vi tagit fram de senaste årtiondena

    De orsakar genomsläppig tarm och därmed banar det väg för autoimmunitet när osmälta proteiner hamnar på fel sida om blod-tarmbarriären

    Svar: Ja jag tror också att det kan ligga bakom!
    diabetestypettlchf

    2013-09-03 | 15:14:26
  • Marie säger:

    Intressant! Tack för detta lästips. Brukar du följa forskningen på någon speciell sida på nätet?

    Kan ju absolut vara så att spannmål kan ställa till det..

    Svar: Ja jag tror också att spannmål kan ha ett finger med i spelet.Jag har en app på telefon som heter DD( dagens diabetes)
    diabetestypettlchf

    2013-09-08 | 23:17:38

Kommentera inlägget här: