diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Västerbottenpaj med kantareller och bladspenat

Kategori: Mat och recept

Västerbottenpaj med kantareller och bladspenat
Botten
50g smör
3 dl Mandelmjöl
0,5 dl skalade sesam frön
1 msk fiberhusk
1ägg
 salt
 
Fyllning
3ägg
3dl grädde
3 dl riven Västerbotten ost
ca 180g kantareller
150 g bladspenat
0,5 st
schalottenlök
1 krm muskot
2 krm chiliflakes
salt och vitpeppar
Gör såhär
Blanda ingredienserna till degen. Låt vila en stund i kylskåp.
Sätt ugnen på 200 grader
Tryck ut degen i en pajform och förgrädda i ca 8 min.
Lägg svampen i stekpanna, hetta upp och låt vätskan som bildas ånga upp.
Koka upp vatten i en kastrull och koka bladspenaten en kort stund.
Hacka schalottenlök.
Häll ur vätskan från kantarellerna och lägg i  smör och schalottenlök i stekpannan och stek tillsammas med kantarellerna. Salta och peppra.
Krama ur vätskan ur den kokta bladspenaten och hacka den och lägg i stekpanna en stund.
Häll fyllningen på det förgräddade pajskalet.
Vispa ägg, grädde, kryddor och riven Västerbotten ost i en bunke, häll blandningen över svamp och spenatfyllningen.
Grädda längst ner i ugnen på 200 grader ca 25-30 min
 

Kommentarer

  • Mimmi säger:

    Oj vilken god variant på Västerbottenpaj, den måste jag testa! Såg dig i Lchf-magasinet, kul att du var med där :)

    2013-09-26 | 15:31:36
    Bloggadress: http://ivartkok.blogspot.se

Kommentera inlägget här: