diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Choklad och lakritsfudge

Kategori: Mat och recept

Choklad och lakritsfudge 
2,5 dl grädde
50 g smör
3 små rutor sockerfri mörk choklad 
2 msk sötströ
1,5 msk lakritspulver
Gör så här
Blanda alla ingrediens i en kastrull. Låt småkoka ca 20-30 min
Häll den sega massan i tex en matlåda smord i naturell olja eller klädd i bakplåtspapper. Ställ kallt några timmar, helst över natten.
Ta ut och skär i bitar!

( lakritspulver innehåller ganska mycket kolhydrater, men vikten blir inte så mycket och därav det totala kolhydratinnehållet inte så högt. Kan ändå ge en liten stegring av blodsockret  om man äter många och risken finns för de blir grymt goda hihi)










Kommentarer

  • Mariaslchf säger:

    Åhhh jag har gotte till helgen!!! :D
    Tusen tack för att du delar med dig!
    Vilket choklad använder du? Cavallier Stevia? Eller ngt annat? Kan jag ta 1 1/2 bit mörk choklad tro?

    2013-11-20 | 16:47:07
  • LottaJ säger:

    Jag gjorde denna igår, men tog 3 msk kakaopulver och minskade till 1 msk lakritspulver, blev extremt goda, men lite lösa, kanske kokade jag för kort tid (25 min), eller så är det för att jag tog kakaopulver istf chokladrutor....
    Hursom, goda blev de!!!

    2013-11-22 | 11:13:26
  • David säger:

    Hej!

    Har du någon adress som man kan skicka e-post till för en förfrågan?

    /Mvh David

    Svar: Hej!Du kan skicka till;
    [email protected]
    Ha det fint// Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-11-26 | 20:34:52
  • David säger:

    Tack! Jag har skickat till dig nu.

    2013-11-26 | 21:18:27
  • Emilia säger:

    Åh måste testa!

    2013-11-27 | 06:30:13
    Bloggadress: http://insulina.shapemeup.se
  • Ulrika säger:

    Hääääj! Tänkte testa göra dessa imorrn, tack för tipset! Ser grymt gott ut :)
    Dom borde väl gå att frysa... Tänkte att det kunde vara gott vid jul... Men känner jag den här familjen rätt så räcker det inte länge...
    Ha det bäst!
    Kram

    2013-12-04 | 19:47:39
  • Ulrika säger:

    Gjort! Grymt goda...
    Men hur ska man kunna hålla sig från att "provsmaka" smeten si så där 300 gånger? ;)

    2013-12-05 | 20:58:44
  • Mia säger:

    Funkar de med vilken mörk choklad som helst? Tex Marabous mörka eller Cloettas mörka`?

    Svar: Jag använder sockerfri kommer tyvärr ek ihåg märket o är på semester men det bör funka med vilken som helst :)
    diabetestypettlchf

    2013-12-10 | 18:04:47
    Bloggadress: http://odjurensviktresa.blogg.se/
  • Johanna säger:

    MUMS'!!!!

    2014-01-20 | 16:43:21
    Bloggadress: http://johannameh.blogg.se
  • Marie Bergman - Om livet på Cypern säger:

    Åh mums! =)

    2014-01-20 | 16:45:22
    Bloggadress: http://mariebergman.se
  • Emma Grann Fotografi säger:

    Mums!! Måste testa!!

    2014-01-20 | 16:45:58
    Bloggadress: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
  • Alina säger:

    Ser så gott ut :)

    2014-01-20 | 16:49:21
    Bloggadress: http://oncelikethis.blogg.se
  • Trees, mamma i London säger:

    MUMS!!

    2014-01-20 | 16:49:39
    Bloggadress: http://mangofisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här: