diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Armband för hoppet att bota diabetes

Kategori: Allmänt

1 miljon svenskar har eller riskerar drabbas av diabetes. Typ 2 diabetes ökar kraftigt samtidigt som Sverige har, näst efter Finland, högst förekomst av typ 1 diabetes. Forskning inom området är därför väldigt betydelsefullt. Cara collection är ett lokalt företag från Göteborg som designat armbandet i samarbete med svenska diabetesfonden. Grundaren av Cara, Sofia Bergqvist är själv diabetiker sedan tjugo år tillbaks.  Armbandets blå färg kommer från världsdiabetesdagen och återspeglar himlen som förenar alla nationer och är färgen på FN:s flagga. Armbanden kan beställas på: www. Caracollection.se

Http://www.caracollection.se

Kommentarer

  • E säger:

    Fint initiativ!

    2014-03-20 | 22:03:59
    Bloggadress: http://nyttlivmeddiabetestypett.blogg.se
  • Christine säger:

    Hej jag hittade precis min väg till din blogg och tycker den är väldigt bra! Skall definitivt fortsätta att kika in här!
    Tänkte testa på lchf, trots att läkarna inte tycker att det äe någon lösning på någonting, men det verkar ju fungera! Så tack för att du driver en så bra blogg!! :P

    2014-05-19 | 19:38:54
    Bloggadress: http://Chrjs.devote.se

Kommentera inlägget här: