diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Spännande

Kategori: diabetes

Kommentarer

  • Antonia säger:

    Mycket intressant.
    Jag har dessvärre kommit in i ett dåligt mönster, där jag bara blir ledsen av min hoppfullhet till botemedel av diabetes. Jag har på något sätt blivit immun mot positivitet till min sjukdom, och är bara avig just nu.
    Min diabetes och min kropp får lida på grund av det något enormt.
    Har du någon erfarenhet, eller tips, för att jobba med sig själv och komma ur detta?

    Svar: HejJag känner igen mig, jag har många gånger vart deppig pga min diabetes och bara sett negativt och inte orkat "bry" mig eller bli glad över forskning, för man vet ju att det tar så lång tid så fort de kommer fram till något litet.... Det som jag mått mest dåligt över tidigare är oron för komplikationer och trots försök till att sköta sin diabetes så har den gjort som den velat och det har gjort att man tappat orken, skit samma jag kan äta vad som helst och ta lite extra insulin det ledde till en ond cirkel. Jag mådde skit för man vet vad som kan hända i framtiden men samtidigt mådde jag så dåligt både fysiskt och psykiskt.
    när jag var på botten bestämde jag mig för att testa lchf och försöka att få kontroll över min situation. Som du vet har det gått väldigt bra oh jag upplever att även "psyket" följde med på denna resa.... Jag är mer positiv, mindre deppig (inte bara diabetes) jag tror det hänger ihop med att jag mår så bra fysiskt och känner att jag har kontroll på min situation och på min diabetes. Jag har förstått att det troligtvis inte under min livstid kommer att kunna bota sjukdomen, men att jag nu själv valt att göra det bästa av situationen och tack vare lchf har ett väldigt bra liv. Jag vet inte riktigt hur man ska jobba med sig själv men för mig kom det nästan automatiskt tillsammans med att jag fick kontroll på min diabetes. Det är även inte så konstigt att man mår dåligt on blodsockret inte är bra( nu vet jag ju inte hur ditt blodsocker ligger,)... Sen är det ju så att jag ibland fortfarande har stunder då jag hatar min diabetes och sjukdomen även om lchf gjort mitt liv så mycket lättare att leva! Man måste tillåta sig själv att vara ledsen och även tycka synd om sig själv, att man ältar och bearbetar för att kunna gå vidare och släppa det. Kanske är det så att bloggen hjälpt mig.. att jag fått ut mina tankar och känslor och lättare kunnat släppa det..
    hoppas mitt svar hjälpt något Kram
    diabetestypettlchf

    2013-11-13 | 16:51:38
    Bloggadress: http://fullfrulle.devote.se
  • Gunnel säger:

    Läs Dr Kharrazian, "Why do I still have Thyroid symtoms". Han behandlar sina sköldkörtelpatienter med Hashimotos, en autoimmun sjukdom som attackerar sköldkörteln, med LCHF-liknande kost och höga doser D-vitamin för att stänga av den autoimmuna attacken. Det borde även gälla för Diabetes Typ 1.

    Svar: Oj va spännande den ska jag läsa vid tillfälle! Tack för tipset!
    diabetestypettlchf

    2013-11-14 | 09:28:14

Kommentera inlägget här: