diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Köttfärs o vitkålsgratäng med färskost vitlök o örter

Kategori: Mat och recept

Köttfärs o vitkålsgratäng med färskost vitlök o örter
Smör till stekning
500g vitkål
1krm salt
500g blandfärs
0,5 st lök
1-2 krm salt
1 krm vitpeppar
1krm stark paprika pulver
Basilka (glömde måtta)
1 tsk sambal oelek
1 dl krossade tomater
125g färskost vitlök och örter (tex cantadou)
3,5 dl riven ost
Gör såhär
Sätt ugnen på 225 grader
Strimla eller hyvla vitkål i tunna strimlor.
Fräs vitkålen tills den mjuknar, salta.
Smörj en ugnsform. Häll i vitkålen i formen och ställ i ugnen under tiden du gör resten.
Hacka löken.Bryn blandfärsen häll i lök, kryddor, sambal, krossade tomater, rör  till sist i färskosten.
Ta ur formen ur ugnen och häll i blandningen
 Blanda och fördela vitkål och färsblandningen.
Riv ost och strö över. Ställ in i ugnen ca 20 min.
 
 

Kommentarer

  • Frida säger:

    Hej!
    Titta gärna in på vår nystartade blogg Blöjor och bus vettja och se hur vår lilla familj har det i vardagen :) http://blojorochbus.blogg.se

    2013-11-12 | 19:59:46
    Bloggadress: http://blojorochbus.blogg.se/
  • Nette säger:

    Hej, jag hittade din blogg igår via kostdoktorn och jag blev helt såld. Vilken bra och intressant blogg du har. Och jag har redan hunnit testa microbrödet som pizzabotten. Blev en perfekt liten pizza innan ridpasset ikväll. Hit kommer jag komma fler gånger för att inspireras och testa recept. Tack!

    Svar: Kul att du hittat hit o gillar bloggen!
    diabetestypettlchf

    2013-11-12 | 21:38:18
    Bloggadress: http://www.nettestankar.wordpress.com
  • Gäst säger:

    Gratängen ser god ut. Ska testa den någon dag framöver. Aldrig någonsin har det varit så kul med olika recept som sprids på bloggarna.

    Det är också jättehärligt att höra att du mår så bra med LCHF.

    2013-11-13 | 11:15:47

Kommentera inlägget här: