diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Saftig mjuk pepparkaka

Kategori: Mat och recept

 
Här får ni receptet på en Saftig, god mjuk pepparkaka fri från  gluten, socker och mjölk/mejerier
 
Mjuk pepparkaka
5 ägg
1 dl sötströ
1,5 dl rapsolja
0,5 tsk vaniljpulver
1 burk kokosmjölk/kokosgrädde 400ml (anv bara det tjocka ej vattnet)
2,5 dl mandelmjöl
2msk pepparkakskryddor
2 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
(lite  olja/ smör och kokos eller annat att bröa formen med)
Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader. Smörj och "bröa" en form med kokos.
Vispa ägg och sötning pösigt.
Tillsätt övriga ingredienser fiberhusk sist.
Blanda.
Låt svälla en stund och fyll sedan en avlång brödform med smeten
Grädda mitt i ugn ca 50-60 min
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: