diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Lite av varje

Kategori: Allmänt

Äntligen känner jag mig lite piggare. Har vart ordentligt förkyld och lite febrig i ett par dagar. Började lite smått  när jag kom hem från Umeå och i Söndags blev jag riktigt dålig. Åt nog för lite fett där uppe så att jag drog på mig något skit hihi.
 
Vart har våren tagit vägen?? Grått, trist, blåsigt och kallt igen:(
 I Lördags var jag så glad för då var det underbart och vi var ute i trädgården och grejade hela dagen. Vi har tagit ner ett träd som växt upp i en telefonledning och in på grannens tomt. Dessutom har det vart i vägen för solen  på em/kväll. Skönt att det äntligen är gjort jag sågade isär grenar och ris som en duracellkanin utan att få lågt blodsocker!! Ett riktigt träningspass! Nu är det är en hel del ris att ta hand om också.
Oj va synd att jag åker på LCHF-träff i Stockholm på lördag då sambon tänkt att köra iväg allt till tippen :)
 
Blir även en hel del gris mys!!  Dom älskar också solen och ligger och njuter  hela dagarna.
Om ni skulle träffa Hjördis skulle ni verkligen förstår vart ordet kelgris kommer ifrån.
 
LCHF-träffen ja... På lördag är det som sagt äntligen dags.
Föreläsning med Jonas Bergqvist(www.jonasbergqvist.se), sjukgymnast, kostrådgivare inom low carb/paleo samt PT, som bland annat har skrivit boken LCHF och träning. Föreläsningen kommer  att inrikta sig på hälsa, livsstil och träning. Det blir även  provsmakning, mingel och därefter utgång.
Biljetterna till föreläsningen är slutsålda men det finns några  biljetter kvar för er som inte har möjlighet att vara med hela dagen men som ändå vill komma och mingla!
Biljetten inkluderar tilltugg och dricka. Från kl 17.00
Köp här;
 
Ser ut som att vädergudarna läser min blogg. Nu när jag precis skrivit klart kikar faktiskt solen fram!! Hoppas att det håller i sig :)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    du säger att du hoppar mellis på eftermiddagen , men de sabbar ju ämnesomsättningen?

    Svar: Det stämmer för det mesta äter jag inte mellanmål nu eftersom jag står mig på måltiderna och har energi kvar. Tidigare behövde jag ju fylla på kolhydrater oftare för att få energi. Men eftersom energin från fett räcker längre så behövs det ej. Men om jag någon gång är hungrig mellan måltid så käkar jag mellanmål tex några nötter. Eftersom min kropp alltid får tillräckligt med energi ifrån fettet som varar fram tills nästa måltid så behöver den inte ställa in sig på att spara på energin så min ämnesomsättning fungerar utmärkt! Däremot håller jag med att om man inte äter LCHF behöver man fylla på med mellanmål dels för att man troligtvis är hungrig och för att man behöver mer energi eftersom en kost baserad på största delen kolhydrater gör att energin förbrukas snabbare och om man då inte fyller på med mellanmål kan det leda till minskad ämnesomsättning.
    //Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-05-02 | 15:48:39

Kommentera inlägget här: