diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Nya vänner

Kategori: Allmänt

Passade på att köpa två produkter som jag inte hittat hemma i min lilla håla :) Säg hej till mina två nya vänner:
 
Hasselnötsmör och mandelsmör.
Hasselnötsmöret var gudomligt gott. Mandelsmöret också ok. Tog en tesked direkt ur bukarna mmm. Men kan tänka mig att dessa även är användbara vid tex bakning!
Mandelsmöret innehåller 5g kolhydrater/100g och består av ekologiska rostade madlar.
Hasselnötsmöret innehåller lite mer kolhydrater 6,9g kolhydrater/100g  Men jag tycker ändå det är ok och speciellt bra om sockret ligger lite lägre och jag behöver lite extra!
 
Frukost på vandrarhem
(tur jag åt själv makrill är gott men luktar blää. Kanske inte så schysst att äta på ett vandrarhem men men...)
 
Nä nu ska jag dra på mig termobrallorna och gå mot universitetet. Idag blir det labbar. Kul för igår var det bara föreläsningar om kemi. Mycket och svårt ju mer man läser desto värre blir det nästan :( Men kanske bra att omsätta teorin till praktik :)
Märkte att jag bodde vägg i vägg med en klasskamrat så tar vi sällskap.
 
På min promenad till universitetet igår tog jag denna roliga bild.
Jobbig start på morgonen för den som hade tänkt ta cykeln! En sådan start för mig och för några månader sen hade gett mig känning bara genom att se cykeln hihi

Kommentarer

  • carola säger:

    Kul att läsa om nån som har typ 1 diabetes som också verkar må toppen av den kosten. Min man som är typ1 sen 26 år äter också lchf nu sen nyåret tillsammans med mig. Viktnedgången har inte kommit igång men dock mår han kanon av kosten och har också dragit ner mycket på insulinet.. Kommer med spänning att fortsätta läsa din blogg:) Carola

    2013-02-13 | 18:55:18

Kommentera inlägget här: