diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Kommer ni ihåg min rökta ost?

Kategori: Allmänt

För ett tag sedan köpte jag ju rökt ost. Den var god men ikväll blev den ännu godare. Jag omvandlade den till chips och använde de som nachochips till min sallad. mmmm
 
I morse och förmiddags pluggade jag. Därefter åkte jag till Karlskogas bibliotek för att låna böcker till kursen. Det slank även med några andra intressanta böcker (de 5 till höger)
 
Jag lunchade med min sambo som jobbar som revisor i Karlskoga. Vi åt Buffé på ett trevligt ställe och jag åt både lax och kyckling,sallad kall sås och lite hollandaise till laxen mm. Inga synliga eller uppenbara kolhydrater men precis som när jag äter i matsalen på skolan (jobbet) som jag berätta om i ett tidigare inlägg. Så stiger mitt blodsocker jag hade nånting på 11 efter och så högt stiger jag aldrig efter mat om jag lagat själv och vet vad jag har i. Det är så tråkigt man vill ju inte vara jobbig och fråga vad det är för marinad på kycklingen eller vad de har för kryddblandning på salladen eller vad de har lagt i såsen osv 
 Detta är den enda nackdelen som jag tycker finns med LCHF.Att det blir lite svårare att äta ute. Men åndra sidan så är det inte så ofta man käkar ute så om blodsockret någon gång stiger för att sedan återgå till perfekta värden istället för att jag som tidigare alltid hade svängigt socker så är det ju ingen big deal egentligen.
 
Passade på att besöka hälsokosten och willys för att köpa lite produkter som inte finns i Kristinehamn
Kokosnötsmjöl, stevia choklad, rostade och saltade melonkärnor, deodoriserad (utan smak och lukt)kokosolja, paranötter, kaymakcream.
Berättar mer om vissa av produkterna en annan dag.
 
Ha en fin fredagkväll
Kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: