diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Lämna prover

Kategori: Allmänt

Har ett provtagningsunderlag här hemma på kolesterol och HbA1c (långtidsvärde blodsocker) tänkte bege mig till vårdcentralen och ta dem idag. Det är inte med glädje jag åker iväg, att ta blodprov i armvecket är bland det värsta jag vet trots att jag tar sprutor och stick i fingret själv varje dag. Men just i armvecket är hemskt jag  blir alldeles yr och måste ligga ned tycker det är jobbigt när de drar åt och stasar förut kunde jag knappt ta blodtryck för att jag tycker det är så läskigt när det blåser upp den där och man känner sin egen puls uhh. Jag tycker fortfarande det är läskigt att ta blodtryck men har vant mig och lärt mig slappna av nu.
Jag har ingen tid planerad ännu till min diabetesdoktor men det är han som kommer att skicka hem provsvaren. Spännande! Nä nu får jag skärpa till mig, ta mig i kragen och åka. Det går ju över fort och det finns de som har det värre. Denna gång är jag så nyfiken på HbA1c också så det känns lite lättare att komma iväg. Har inte det sjunkit med mina fina värden så blir jag väldigt förvånad.
Wish me luck!
Kram

Kommentarer

  • Carl säger:

    hur gick det med Hba1c?

    Svar: Hej!Det tar ca 1 vecka att få svar
    Mvh Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-01-18 | 15:01:59

Kommentera inlägget här: