diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Aubergine! Du är vacker men........

Kategori: Mat och recept

 
Aubergine innehåller 2,2g kolhydrater/ 100g och är alltså bra ur  LCHF perspektiv.
Med sin fina färg och form tycker jag dom är otroligt vackra och lite häftiga när de inte är tillagade!
Men tyvärr har jag aldrig riktigt fastnat för dem rent smak och konsistensmässigt när de är tillagade.
Trots det kunde jag ännu en gång inte motstå dess skönhet då  jag var och handlade.
Jag trillade dit och fick med mig en vacker Aubergine hem....
 
Det blev en underbar Moussaka med  Grana padano och  mozzarellaost.
 
Ok Aubergine jag erkänner; Jag börjar falla för dig på riktigt och inte bara för ditt vackra utseende.
 

Kommentarer

  • Charlotte Schön Poulsen säger:

    Gör en baba ghanoush på auberginen. Det är en suverän röra att ha till al grillat mat.
    2 hela auberginer smörjas med olja och grillas i ugnen på 250 grader i minst 40 min. vänd på dem då och då, så de blir bränt på ytan. Lägg dem på en lutande skärbräda och skär ett snitt i botten på dem så vätskan rinner av. När de har svalnat något - plocka bort den bränta ytan och mosa auberginerna i en bunke. blanda bredvid : 2 msk citron, 4 msk tahina (sesampasta), 1,5 dl yoghurt, 1 dl olivolja, 1 pressat vitlöksklyfta, 1 tsk spiskummin, 1 kryddmått vitpeppar och ½ kryddmått cayennepeppar. Om du blandar i citron sist så slipper du att tahinan och citronen klumpar ihop sig. Blanda ihop och serveras kallt.

    Svar: Tack för tipset! låter supergott, ska absolut testas någon gång, såg att Ernst gjorde något liknande på tv för ett tag sedan o då blev jag också sugen på att prova!!Ha det fint// Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-07-16 | 11:20:53

Kommentera inlägget här: