diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Fullt upp med ingenting

Kategori: Mat och recept

Hej på er
Jag bloggar dåligt nu, har fullt upp med att göra ingenting.
Jag bara njuter av det underbara vädret, ledigheten  familj, vänner och massa fet god mat såklart!
Här kommer lite matinspiration;
Dagens frukost ett ägg och nykokt krusbär och jordgubbskompott med grädde!
Krusbär innehåller ca 5,7g kolhydrater/ 100g

Köttfärssås med oliver och färskost vitlök och örter serverat  med sjögräsnudlar, riven parmesan och klippt persilja!
 
Blir såklart en hel del grillkvällar.
Grillad Kyckling, sallad och bearnaisesås. Det bästa och godast är självklart att göra egen béarnaisesås, men det är inte alltid man har tid och lust med det. 
 Bästa färdiga bearnaisesåsen köper ni på Lidl.
Den innehåller inte socker, stärkelse, maltodextrin och annat sånt där skit ni vet ;)
Jag har tidigare inte vart ett stort fan av karré. Men här köpte jag en hel bit och skivade och marinerade själv. Blev kanon! Och Halloumi är ju för gott! Min favorit är Fontanas tre sorters peppar. Har ni inte redan testat den så gör det!
Ett gott tillbehör till grillat; Avokado, jordgubb och basilikasallad! Jag känner på mig att det hade vart supergott att toppa med lite fetaost, men hade ingen hemma då, får testa det någon gång!
 
En god och enkel efterrätt! Kaymak chokladpudding med grädde!
Recept finns på bloggen; sök på chokladpudding.
Fläskfilé och bacon i 4 pepparostsås med smörstekt kryddat blomkålsris!
Snabblunch! Broccoligratäng med bla ädelsost gjord i mikron!
Tonfiskwrap!
Wrapen gjorde jag av ägg, smetana och fiberhusk.
 
Har säkert tipsat om mikrobröd förut, men vet inte om jag tipsat om detta goda som jag blandat i sesamfrön i.
1 ägg 25 g smör 0,5 dl mandelmjöl 0,5 dl skalade sesamfrön blanda på tallrik och kör i mikro ca 2 min!
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 

Kommentarer

  • Göran säger:

    Tack för tipset om bearnaisesåsen på Lidl. Är det deras egna märke man ska köpa eller?

    Svar: Märket heter Falkenbergs lax!!
    diabetestypettlchf

    2013-09-12 | 13:34:29
    Bloggadress: http://www.mondoblog.se/diabetesbloggen/

Kommentera inlägget här: