diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Tre saker till er inköpslista

Kategori: Mat och recept

*Smetana
(Rysk syrad gourmetgrädde! Innehåller 42% fett!! alltså fetare än Creme fraiche och vi älskar fett eller hur!?  Smetana passar lika bra i kall som varm matlagning och klarar höga temperaturer utan att skära sig. Smaken är rund men frisk, och konsistensen är tjockt krämig. Vispa den hårt för riktigt fast konsistens, eller rör lätt så blir den lösare. Arla Köket® Smetana är dessutom  laktosfri!)
 
 
*Avokadoolja med citronsmak
(tror jag kan ha tipsat er om denna härliga olja tidigare, men, men. Har för mig att den var rätt dyr men tveka inte för den är väl värd sitt pris. God som tusan och räcker väldigt länge, då man inte behöver så värst mycket. Jag har haft min jätte länge!
Jag använder den framförallt i smoothies, turkisk yoghurt, sallader eller till fisk. Oljan innehåller  mycket E- vitamin och naturliga antioxidanter! )
  
 
*Jordgubbar
(vad vore svensk sommar utan jordgubbar? Innehåller visserligen ca 8,3 g kolhydrater/100g men unna dig någon gång ibland då blodsockret tillåter! Jordgubbar är rika på C- vitamin, järn  och folsyra. Dessutom är jordgubbarna en bra källa för ellagsyra som sägs ha kraftigt anticarcinogen effekt.)
 
Men nu till det enkla trolleriet.
Kör dessa tre ingredienser i en mixer och du får en alldeles ljuvlig smoothie!
Alltså;  några jordgubbar, rätt mycket smetana och en skvätt avokadoolja!!!!!! mmmm jag ville aldrig att den skulle ta slut :)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: