diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Vimmerby

Kategori: Allmänt

 
 
Hej på er!
Vi har vart på en liten minisemester!
Vi åkte till Vimmerby i tisdags. Började med att luncha inne i stan. Hittade en perfekt pizzeria (Shalom) som fattat grejen;
Efter den fina lunchen åkte vi till inspelningsplatsen av barnen i Bullerbyn. Det är så himla mysigt där!
 
Därefter åkte vi vidare mot Fredensborgs herrgård
 
Väldigt trevligt ställe för både barn och vuxna. Vi lekte,solade, bada, spelade minigolf, lånade en roddbåt.
På kvällen åt vi väldigt god mat och när jag beställde fick jag en liten udda kommentar då jag bad att få maten utan potatis.
Först tittade hon lite frågande på mig och när jag säger att jag gärna tar lite extra brynt smör istället ser hon ännu mer fundersam ut. Jag riktigt såg hur hon tänkte hmmm varför byta potatis mot smör.
 Min sambo försökte rädda situationen och förtydliga lite " hon är sådär LCHF du vet"
Och då sa hon "Åh din stackare"
Varpå jag svarar " Nej det är faktiskt helt underbart, har aldrig mått bättre!" och sedan kom halva historien att jag är diabetiker och tar 1 spruta istället för 5-9, hon slutade tycka synd om mig för att jag inte kunde äta deras fantastiska potatis crème och imponerades istället av hur mycket kosten faktiskt kan göra för hälsan! 
 
Halstrad gös från Åsunden med grillad pancetta, ramslöksknoppar, brynt smör samt säsongens grönsaker!
 
Onsdagen spenderade vi på Astrid Lindgrens värld, vilket var fantastiskt
 
 
 
 
Så här stark blir man om man väljer smör istället för potatis :)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: