diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Ingen fara skedd

Kategori: Allmänt

Mitt i all skolavslutnings stress då jag hunnit med mina elevers skolavslutning, betygsutdelning, gråt, kram kalas och tagit mig vidare till mina barns avslutning kommer jag på när barnen sjunger så fint att jag glömde ta mitt insulin i morse. Jag kom på att jag laddade sprutan men blev avbruten med något och tänkte jag äter först o tar sen, dumt av mig för då glömde jag såklart bort det eftersom jag alltid annars tar innan frukost. Men tack vare LCHF är ingen fara skedd!

Kommentarer

  • Valentina säger:

    Hände mej för 2 veckor sen;
    lördag ledig från jobbet, tog bussen in till stan för en liten shopping runda, kanonväder med sol och allt toppen!
    Kliver av bussen och hör den välbekanta påminelse trudelutten från min mobil att det var dags för dagens insulin och där kom jag på att jag glömt mitt Lantus i andra väskan och inte kunde ta det!
    Jaha, det blev en lite kortare tur på stan än jag först tänkt men jag tog det faktiskt ganska lugnt stressade inte upp mej, bannade bara mej själv för att jag är så glömsk och tog sen bussen tillbaka hem, tog insulinet med "bara" 3 och 1/2 timmes försening...mätte blodsockret och som tur var låg det ändå lagom lågt och fint!
    För bara någon månad sen, innan LCHF hade jag fått först fått totalpanik och minst tagit en taxi för att fortast komma hem för att undvika katastrof och blodsockret hade med all säkerhet som vanligt varit skyhögt!
    Känns otroligt att trots att jag nu fortfarande är diabetiker kan ta en sån sak med jämnmod efter att tidigare hysteriskt kämpat mot väderkvarnar för att ha ett någorlunda normalt liv!
    Kram på dej :-)

    Svar: Ja precis så hade jag också reagerat innan LCHFKram
    diabetestypettlchf

    2013-06-14 | 15:11:52

Kommentera inlägget här: