diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Jasmines grova rutor

Kategori: Mat och recept

 
 
Idag experimenterade jag fram ett supergott bröd! Här kommer receptet!
 
Jasmines grova rutor
Ca 20 st
5ägg
2 dl pofiber
0,5dl mandelmjöl
0,5dl hasselnötmjöl
1 tsk bikarbonat
0,5 tsk salt
3msk strömald fibrex
1 msk krossat  psylliumfröskal/fiberhusk
1 dl naturell yoghurt 10% fett
50 g smör
 
Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader
Vispa äggen fluffigt
Häll i de torra ingredienserna och blanda
Smält smöret
Häll i yoghurt och smör
Blanda och låt svälla ca 5 min
Bred ut smeten  på ett bakplåtspapper ca 25*30cm
Grädda mitt i ugnen 15 min
Ta ut och skär i rutor
 
 

Kommentarer

  • Anita Sjöberg säger:

    Hej!
    Tack för allt du delar med dej av - och fram för allt
    recepten. Jag och min man har kört LCHF i flera år
    och fått en mängd hälsovinster. Nu till min fråga:
    Jag bakar nu Jasmines grova rutor. I receptet står angivet att bakplåtspappret skall vara ca 20 x 20 cm.
    Men det blir ju inte mycket större än en servett. Är det
    rätt format eller är det något annat som gäller?
    Sommarhälsningar från
    Anita i Katrineholm

    Svar: Hej! Roligt att höra att ni också fått hälsovinster! Kul att ni testar recepten!! Jag la ut ett helt bakplåtspapper men bredde ut smeten på en yta av ca 20*20. Hoppas ni gillar bröden
    Ha det fint
    Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-07-15 | 11:41:02
  • Anita Sjöberg säger:

    Hej igen!
    Nu har vi smakat Jasmines grova rutor. Brödet blev otroligt gott. Jag gjorde kakan lite större till ytan.
    Det här brödet kommer vi att baka många gånger.
    Tusen tack.
    Anita

    Svar: Kul att ni gillade det!!Ha det fint// Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-07-15 | 14:43:37

Kommentera inlägget här: