diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

1 år

Kategori: Allmänt

Idag firar jag 1 år med LCHF eller så kan man säga att jag firar 1 år med god hälsa! Att LCHF är bra för typ 1 diabetiker kan jag skriva under på.
Förutom stabilare blodsocker och en mer lättskött diabetes är jag av med min värk i benen, huvudvärk, problem mage, de ständiga halsinfektionerna. Tidigare hade jag problem med återkommande svampinfektioner, under detta år har jag inte haft en enda! 
Jag tar bara 1 spruta om dagen istället för 5-9. Jag äter gott, saknar inget. Jag är piggare, gladare än någonsin! Har under året även lärt känna och kommit i kontakt med massa fina människor via instagram och bloggen! Jag skulle kunna radda upp ännu mer positiva saker men nu ska jag gå och fixa lite käk, det blir en fet varmrökt regnbågslax dagen till ära! 

Kommentarer

  • Gäst säger:

    Härligt att höra att du mår så bra på LCHF. Ikväll på TV-programmet Fråga doktorn, ska två professorer tala om LCHF, två professorer som vanligtvis brukar förorda tallriksmodellen och ät mindre spring mer. Kostdoktorn och dr Annika Dahlqvist får inte vara med! Det vore ju bra med ett uppföljningsprogram om och med dig.

    Svar: Ja det blir spännande att se programmet o knäppt att de inte får vara med kunde ju vart bra att ha en från varje "sida". Ja det hade vart något... Det är på tiden att kostråden för diabetiker granskas ett tv program om det skulle få fart och få folk att få upp ögonen ha det fint// Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-11-11 | 09:17:04
  • Betil Lind säger:

    Grattis på bemärkelsedagen ;-)
    Bara SÅ bra att du uppmärksammar fördelarna med LCHF. Jag hoppas många fler i din situation får upp ögonen och kanske testar, men jag inser också att det krävs mycket mod och styrka att ta ett så stort steg efter man varit på sjukhuset i en hel månad och blivit ordentligt indoktrinerad med den allenarådande behandlingen.
    Jag såg Gör det lättare att leva med diabetes och ingen där har väl ens hört talas om den väg du tagit.
    PS. skrev nyligen på min blogg om blodsockerfall som aldrig rapporteras av rädsla att minsta körkortet. DS.

    Svar: Tack! ja precis det krävs mycket, jag tvekade också länge och blev motarbetad och skrämd. Ja jag hörde också det där med körkort.Ha det fint // Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-11-11 | 14:51:06
    Bloggadress: http://bertillind.wordpress.com/
  • Hjopek säger:

    Grattis!
    Jag undrar hur många enheter du tar av basinsulinet?
    Ligger du på 20 enheter per dygn eller mer?

    Svar: Tack! Ja jag tar 25 e lantus ha det fint// jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-11-11 | 15:08:28
  • Mats Lindgren säger:

    Stort grattis! Din blogg kommer att hjälpa många!
    Hälsningar från en f.d. diabetiker typ 2, numera typ 0.

    Svar: Tack!.. Liksom din :) Lyssnade på dig i Säffle sist. Du är grym och gör ett kanonjobb!!
    diabetestypettlchf

    2013-11-11 | 17:40:50
    Bloggadress: http://fethalsa.wordpress.com
  • Maria säger:

    Yeeeyyyy! Grattis!!!

    Svar: Tack!
    diabetestypettlchf

    2013-11-12 | 15:51:05
    Bloggadress: http://majalotta.blogg.se
  • Anne säger:

    Hej Jasmine

    Sendte en kommentar og nogle spørgsmål i går, men
    du har muligvis ikke fået den?

    Mvh.
    Anne (typ1)

    Svar: Hej! Nej det har jag inte sett, va konstigt måste blivit något fel. //jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-11-13 | 10:51:28
  • Mats Lindgren säger:

    Hej Jasmine,

    Jag har skrivit lite om dig på min blogg idag. Hoppas att du inte har något emot det. Diabetes typ 1 och LCHF borde uppmärksammas mer!
    /Mats

    Svar: Va kul absolut inget emot. Ha det fint // Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-11-13 | 13:50:17
    Bloggadress: http://fethalsa.wordpress.com
  • Sofia säger:

    Fin och bra blogg :) Helt otroligt vad kost kan göra för kroppen och vad allt hänger ihop.
    Lite nyfiken :) Tar du långtidsverkande på morgon och kväll och sen en korttidsverkande under dagen?

    Tack på förhand!

    Svar: Tack!Nu tar jag bara långtidsverkande 25 e på morgon! Vid enstaka fall kan jag behöva lite korttidsverkande Ha det fint // Jasmine
    diabetestypettlchf

    2014-01-16 | 08:13:35
  • Anonym säger:

    Blir nyfiken, har typ ett själv men läkarna varnar för lchf vid typ ett då vi har sämre blodkärl som inte mår bra av allt det fett man får i sig med denna metod. Har du fått någon annan information? Vart isf?

    2014-01-22 | 20:20:53

Kommentera inlägget här: