diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Lite matinspiration

Kategori: Mat och recept

 
 
Grymt god gratäng; Vitkål, bacon, smetana, philadelphia, grädde, västerbottenost, vitlök, salt, vitpeppar, Cayenne och franska örter!
Skinkstek med blomkålsmos och ljuvlig sås!
Tacogratäng, bladspenat och västerbottenchips.
Bacon och sjögräsnudlar i sambalsås
Baconlindad köttfärslimpa, broccoli och blomkålsmos, cornichons och gräddsås.
 
 
Hade broccoli och blomkålsmos kvar det fick bli broccoli och blomkålsbiffar till lunch dagen efter. Åts tillsammans med bacon och färskost vitlök och örter
 

 
slutligen ska jag visa hur man kan lura sin sambo som är rädd för typ allt som är grönt och nyttigt att äta en hel avokado!

Chokladmousse gjord på avokado, kakao och sukrin melis!
 
För daglig matinspiration och tips följ mig på instagram; diabetestypettlchf
Ha det fint
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Åh, du gör så mycket god mat! Tack för inspirationen! =) Vitkålsgratäng ska jag göra en stor sats av, bra att ta fram ur frysen!

    En fråga; brukar du ofta äta mellanmål? Tycker det ser ut som att du har ganska lite mat på tallrikarna, jag skulle nog inte bli mätt på det där, men det är ju väldigt individuellt hur mycket mat man äter. Jag klarar mig inte utan måltidsinsulin helt och jag tänker att mängden mat kan ha betydelse, vad tror du?

    Undrar också vart på affären du hittar smetana? Borde väl vara i mejeriet tänker jag men de verkar ha gömt den på ICA Maxi!

    Ha en bra dag!

    Svar: Hej!Äter väldigt sällan mellanmål, blir inte hungrig mellan målen så ofta längre...o behöver ej för att hålla uppe blodsockret. Men ibland tar jag kanske några nötter eller ett par skivor ost... Jag tar fler portioner ibland, hihi :) Ja mängden har betydelse och så klart kolhydratinnehållet i maten och ju mer man äter desto mer kolhydrater blir det totalt. Man kan även öka fettet, så att man blir man mättare på mindre mängd mat och man behöver äta mindre av det som innehåller kolh, tex tillbehör.. :)
    japp Smetana finns i mejeri vid creme fraiche tyvärr är det inte alla butiker som har men min Ica Maxi har!!!
    Ha det fint
    // Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-10-02 | 22:31:37
  • Anette säger:

    Vitkålsgratängen ser jättegod ut. Finns det en möjlighet att du kan lägga ut receptet? Jag är tyvärr väldigt beroende av recept när jag ska laga mat.

    Svar: Jag ska tänka på det nästa gång. Jag själv använder aldrig recept utan slänger bara ihop. Men jag ska börja skriva ned och mäta ibland så jag kan ge er recept hihi Ha det fint// Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-10-03 | 08:36:48
  • Nina säger:

    Men Gud vilka smarriga grejer det fanns här då! Jag testade för första gången häromdan att laga lchf-klassikern rättikagratäng, men blev besviken. Tyckte det smakade lite vattnigt och konstigt. Nu ska jag prova din vitkålsgratäng istället- låter underbart gott! Tack för inspirerande bilder :)

    2013-10-06 | 19:03:16
    Bloggadress: http://najniskok.wordpress.com
  • Marie säger:

    Hej Jasmine!
    Tack för svar, nu har jag hittat smetana =) Gott gott!
    /Marie

    2013-10-21 | 19:57:03
  • Vicke säger:

    Hej!
    Vilka smaskiga grejer, vilken inspiration! Vitkålsgratängen ska jag genast testa, bra som matlådemat också kan jag tänka mig!

    2013-10-25 | 09:11:43

Kommentera inlägget här: