diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Pumpakaka med philadelphiafrosting

Kategori: Mat och recept

Idag gjorde jag och barnen en pumpa till halloween. Han blev inte så värst ruskig utan ser rätt glad ut.
Passade på att experimentera ihop ett recept med den glada pumpans innanmäte :)

Pumpakaka med philadelphiafrosting
kakan
3 dl riven pumpa
50 g smör
0,75 dl sukrin melis
3 ägg
0,5tsk bakpulver
2,5 dl mandelmjöl
3 tsk kanel
0,5 tsk vaniljpulver
0,5 dl turkisk yoghurt
Frosting
50 g rumsvarmt smör
200 g Philadelphia eller annan naturell färskost
2-3 msk sukrin melis
vaniljpulver
Gör så här
Sätt ugnen på 175 grader.
Riv pumpan fint..
Smält smöret.
Vispa ägg och sukrin melis pösigt.
Blanda de torra ingredienserna i en bunke häll i äggblandningen, turkisk yoghurt och smöret, blanda ordentligt. Häll smeten på ett bakplåtspapper och grädda i ugnen ca 25 min.
Blanda ihop frostingen och bred eller spritsa på den när kakan svalnat.

Ett litet till tips; Släng inte kärnorna.
Skölj och rosta i torr teflonpanna och på med lite salt och eller andra kryddor. Gott och nyttigt. Pumpakärnor är rika på mineraler och antioxidanter, innehåller visserligen ca 12 g kolhydrater/ 100g men man behöver ju inte äta så stor mängd utan toppa tex salladen med några kärnor.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: