diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Jag i Allt om LCHF

Kategori: Allmänt

 
I nya numret av expressens LCHF-bilaga Allt om LCHF finns ett litet reportage med mig.
Tidningen finns att köpa mellan 13/9- 26/9
 
 
 

Kommentarer

  • Marie säger:

    Vad kul!! =)

    2013-09-15 | 21:17:02
  • Maria säger:

    Bra reportage!!! Kul och se dig i tidningen!

    2013-09-17 | 12:37:44
  • Sandra säger:

    Vad härligt att läsa om din resa! Och grattis!
    Jag har också typ 1 men får fruktansvärt höga ketonvärden av LCHF och blir jättedålig om blodsockret stiger det minsta, äter jag däremot lågkolhydrat men med mer "normal" fettdel så mår jag toppen. Är det inget du haft problem med? Eller överdrev jag fettintaget för mycket för tidigt i omställningen tro?
    En annan fråga är hur du gör med maten när du blir bortbjuden? Det är det svåraste tycker jag...

    Med vänlig hälsning, Sandra

    Svar: Hej! Jag mäter inte ketonvärde så ofta, upplever det inte som ett problem sålänge sockret ligger normalt.. Läs mitt inlägg om ketos,ketoner, ketoacidos under rubriken diabetes. Alla vänner o bekanta vet att jag äter LCHF o frågar eller undrar vad jag ska äta eller hur jag ska göra jag brukar för att underlätta för dem ibland ta med mig eget tillbehör om vi tillbehör tex vitkålsgratäng o äta av kött, sallad och det jag kan äta av. Jag tycker det är lättast o säga att de inte behöver tänka på mig hihi, ibland ser jag till att äta hemma innan och äta av det jag kan senare.Ha det fint // Jasmine
    diabetestypettlchf

    2013-10-10 | 03:00:35

Kommentera inlägget här: