diabetestypettlchf.blogg.se

Bloggen som alla typ 1 diabetiker borde läsa. I 15 år har jag vart offer för en stor skandal, nämligen kostråden för diabetiker typ 1. Nu har jag gått över till LCHF kost och mår bättre än någonsin. En sån enkel livsstilsförändring men så otroligt stora vinster. Jag kan helt enkelt inte hålla detta för mig själv utan startade en blogg för att fler typ 1 diabetiker ska få upp ögonen för hur man kan behandla sin diabetes den enkla och naturliga vägen Kontakt [email protected] Instagram; diabetestypettlchf Facebook; diabetestypettlchf

Kräftstjärtar i Indonesisk marinad

Kategori: Mat och recept

Ikväll kommer goa tjejkompisar hit.
Tänkte bjuda på tapas och har börjat förbereda lite smått här hemma.
Bjuder er på ett recept som jag hittat på idag. Som tur var blev det jättegott! Alltid lika kul att testa idéerna, smakkombinationerna och recepten som  ploppar upp i huvudet för att se om de funkar utanför min skalle hihi!

 
Kräftstjärtar i Indonesisk marinad
170g kräftstjärtar (avrunnen vikt)
0,5 dl rapsolja
1 vitlöksklyfta
1 tsk malen torkad ingefära
1 tsk tamari sås
1 tsk sesamolja
1,5 msk finhackad röd peppar/chili
1 tsk sötströ
0,5 st lime (saften)
Några hackade thaibasilika blad
salt
 
Gör så här
Häll av laken från kräftstjärtarna.
Blanda alla ingredienser till marinaden och häll över kräftorna.
Låt stå svalt i kylskåp en stund så det får gotta till sig ordentligt!
 
 
 

Kommentarer

  • Thea säger:

    Hej! dina recept ser jätte goda ut. jag gör ett gymnasiearbete om just precis detta, hur man ska och kan äta om man har diabetes. är tacksam för alla tips jag kan få. du verkar ha koll på detta efter 15 år.

    2013-09-19 | 09:47:00

Kommentera inlägget här: